Obchodní podmínky

BISOUS s.r.o.

se sídlem Františka Diviše 1275/1 a, Uhříněves, 104 00 Praha 10

identifikační číslo: 03581101

zapsané v obchodním rejstříku vedeném v Praze, oddíl C, vložka 233151

 

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti BISOUS s.r.o., se sídlem Františka Diviše 1275/1a, Uhříněves, 104 00 Praha 10, identifikační číslo: 03581101, zapsané v obchodním rejstříku vedeném v Praze, oddíl C, vložka 233151, telefon: +420 311 621 062, +420 725 449 034, kontaktní adresa (určena i pro zaslání reklamací): Bisous s.r.o. Březí u Říčan, Březí 128 (okres Praha-východ), provozní doba: 9:00 – 18:00 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.sotra.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

II. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se nepoužije.

3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

3.4.1. Objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu).

3.4.2. Způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží.

3.4.3. Informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ je objednávka dokončena. Před stiskem tlačítka musí kupující ještě potvrdit seznámení a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo prodávajícímu. 

3.6. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.8. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

3.9. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

IV. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

4.1.1. V hotovosti pro osobní odběry. Osobní odběr je možný pouze po vyzvání operátorem zákaznického servisu, následuje vyzvednutí v provozovně na adrese Františka Diviše 1275/1a, Uhříněves, 104 00 Praha 10 nebo v showroomu v Březí u Říčan čp. 128. Objednané zboží na kupujícího bude čekat 7 pracovních dní.

4.1.2. Na dobírku. Platba při doručení zboží kurýrní službou na fakturační nebo doručovací adresu uvedenou v objednávce.

4.1.3. Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu  Comgate. V případě platby kartou online je celková cena splatná do 24 hodin. 

4.1.4. Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 312832746/0300, vedený u společnosti ČSOB a.s. (dále jen „účet prodávajícího“). Platba na základě proforma faktury před odesláním, závozem nebo osobním odběrem.

4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.3. Prodávající může požadovat od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

4.4. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.

4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen hradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé, nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

4.9. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

 

V. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1. K odstoupení od smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.

 5.2. Spotřebitel má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí. V případě, že spotřebitel kupuje několik kusů zboží nebo má zboží dodáno po částech, je správné uvést, že lhůta pro odstoupení začíná běžet ode dne dodání posledního kusu či části zboží.

5.3. Od smlouvy může kupující odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem, zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy uvedené na začátku těchto obchodních podmínek. Pro odstoupení lze také využít vzorový formulář zde..

5.4. Ani jako spotřebitel však nemůže kupující od smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.5.5. Lhůta k odstoupení dle Podmínek se považuje za zachovanou, pokud kupující v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.

5.6. V případě odstoupení od smlouvy dle Obchodních podmínek je kupující povinen zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením zboží k prodávajícímu. Kupující má nárok na to, aby mu byla vrácena cena za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, který prodávající pro dodání zboží nabízel. V případě odstoupení z důvodu, že porušil smlouvu prodávající, hradí tento náklady spojené s navrácením zboží, ovšem opět pouze do výše ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží kupujícím. 

5.7. V případě odstoupení od smlouvy bude kupujícímu cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, který uvede kupující v odstoupení od smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než zboží prodávající obdrží. Zboží je nutné vrátit v původním stavu, pokud možno včetně originálního obalu.

5.8. V případě odstoupení od smlouvy dle Podmínek však kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, tj. způsobem, jakým by se se Zbožím seznamoval v kamenné prodejně. V případě, že prodávající ještě nevrátil cenu, je oprávněn pohledávku z titulu nákladů započíst pohledávku kupujícího na vrácenou cenu.

5.9. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než dodá kupujícímu zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží). Prodávající může také od smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že kupující uvedl v objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.

 

 

VI. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

6.3. Pokud je na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle prodávající na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou ve smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.

6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

6.6. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy ho převezmet. V případě, kdy zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. 4 Podmínek, na kupujícího nebezpečí škody na zboží přechází v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro kupujícího znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.

  

VII. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

7.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

7.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

7.3. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@sotra.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

7.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním Zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

7.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.

7.6. Prodávající neodpovídá Kupujícímu za neplnění smluvních povinností podle uzavřené kupní smlouvy v případě, že toto neplnění nastalo v důsledku vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí překážka, která je nezávislá na vůli povinné smluvní strany a brání jí ve splnění její smluvní povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala. Jedná se zejména o přírodní katastrofy (záplavy, zemětřesení, epidemie, pandemie a obdobné situace ohrožující životy či zdraví apod.), zásahy státu, války, teroristické útoky, stávky či výluky, provozní, dopravní a energetické poruchy, poruchy systému internetového obchodu. Takové okolnosti jsou důvodem k odkladu plnění smluvních povinností na straně Prodávajícího po dobu a v rozsahu účinnosti těchto okolností a po dobu trvání těchto okolností se Prodávající nedostane do prodlení. Totéž platí, i když uvedené okolnosti nastaly u subdodavatelů Prodávajícího. O tom, že okolnosti vylučující odpovědnost nastaly, je Prodávající Kupujícího povinen informovat ihned, jak to bude technicky možné.

 

VIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

8.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

8.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo (pokud je poskytnuto), adresa elektronické pošty a telefonní číslo (dále společně jen „osobní údaje“).

8.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a vedení uživatelského účtu. Pokud kupující výslovně neodmítne, souhlasí rovněž se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání informací a obchodních sdělení od prodávajícího. Poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů není podmínkou pro uzavření kupní smlouvy.

8.4. Kupující je povinen uvádět své osobní údaje správně a pravdivě a v případě jejich změny neprodleně informovat prodávajícího.

8.5. Zpracováním osobních údajů může prodávající pověřit třetí osobu jako zpracovatele. Kromě osob podílejících se na dopravě zboží nebudou osobní údaje bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím stranám.

8.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu nezbytnou pro plnění smlouvy a následně po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické nebo tištěné podobě, a to jak automatizovaným, tak neautomatizovaným způsobem.

8.7. Kupující potvrzuje, že jím poskytnuté osobní údaje jsou přesné, a že je poskytuje dobrovolně.

8.8. Kupující má právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, nebo vznést námitku proti zpracování. Rovněž má právo na přenositelnost osobních údajů a právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů. 

8.9. Pokud kupující požádá o informaci ohledně zpracování svých osobních údajů, je prodávající povinen tuto informaci poskytnout. Prodávající má právo za poskytnutí informace požadovat přiměřenou úhradu, která nepřesáhne náklady na její poskytnutí.

 

IX. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

9.1. Kupující dává svůj výslovný souhlas se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího, a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Tento souhlas může kupující kdykoli odvolat.

9.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač, pokud jsou tyto cookies nezbytné pro technický provoz webové stránky. Pro ostatní typy cookies, jako jsou analytické nebo marketingové, je vyžadován předchozí souhlas kupujícího. Tento souhlas může kupující kdykoli odvolat.

 

X. DORUČOVÁNÍ

10.1. Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.

10.2. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.

 

XI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

11.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

11.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

11.4. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: BISOUS s.r.o., se sídlem Františka Diviše 1275/1a, Uhříněves, 104 00 Praha 10, adresa elektronické pošty: info@sotra.cz, telefon +420 311 62 10 62. Reklamaci provádějte na adrese. Bisous s.r.o., Březí 128, 251 01 Březí u Říčan. 

V Praze dne 1.10.2024

 

 

Příloha č. 1

 

Reklamační řád

 1. Obecná ustanovení

1.1. Tento Reklamační řád je přílohou č. 1 Obchodních podmínek společnosti BISOUS s.r.o. se sídlem Františka Diviše 1275/1 a, Uhříněves, 104 00 Praha 10, identifikační číslo: 03581101, zapsané v obchodním rejstříku vedeném v Praze, oddíl C, vložka 233151, ze dne 1.10.2024 a ruší platnost všech předchozích reklamačních řádů. Tento dokument je k dispozici v sídle prodejce nebo jako html dokument na stránkách sotra.cz.  

 1.2. Smluvní vztahy mezi kupujícím a prodávajícím musí být vždy v souladu s tímto Reklamačním řádem a VOP. Záležitosti neupravené v těchto dokumentech se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 374/2022 Sb.

1.3. Reklamační řád stanovuje podmínky obchodní spolupráce mezi kupujícím a prodávajícím, společností BISOUS, s.r.o., přičemž kupujícím může být jak spotřebitel, tak podnikatelský subjekt. Kupující je povinen se před objednáním zboží seznámit s tímto Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP). Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží kupující potvrzuje svůj souhlas s tímto reklamačním řádem.

1.4. Místem pro uplatnění reklamací je adresa provozovny, tedy Bisous s.r.o., Březí 128, 251 01 Březí u Říčan, nebo přes reklamační formulář.

1.5. Tento reklamační řád se vztahuje jen na spotřebitele.

2. Odpovědnost Prodejce za vady

2.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a že odpovídá specifikacím uvedeným v kupní smlouvě. Prodávající zejména odpovídá za to, že zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud nebylo ujednáno, pak takové, které kupující mohl rozumně očekávat. Zboží je vhodné k účelu, pro který se běžně používá, nebo k účelu, který prodávající uvádí. Zboží je dodáno v požadovaném množství, míře nebo hmotnosti, splňuje právní požadavky na kvalitu, jakost a bezpečnost.

2.2. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí, jakož i za vady, které se projeví v průběhu záruční doby. U spotřebitelů činí zákonná záruční doba 24 měsíců, není-li uvedeno jinak. U ekonomických subjektů je záruční doba zkrácena na 6 měsíců.

2.3. Prodávající odpovídá za vady způsobené nesprávnou montáží nebo instalací zboží, kterou provedl prodejce nebo osoba jím pověřená.

2.4. Záruka se nevztahuje na vady způsobené:

  • Nesprávnou montáží nebo instalací osobou, která nebyla pověřena prodejcem.
  • Použitím zboží v rozporu s montážními pokyny.
  • Mechanickým poškozením způsobeným nesprávným zacházením, použitím nevhodného příslušenství, zanedbáním údržby nebo špatné skladování.
  • Opotřebením způsobeným běžným užíváním nebo vyplýtváním z povahy věci.
  • Vada vzniklá přírodními vlivy, živelnou pohromou.
  • Záruka se nevztahuje na zvláštnosti dřeva jako přírodního materiálu: Roztahování, smršťování (méně než 3 % šířky a tloušťky), rozdíly v barvě, kroucení a ohýbání prvků. Suky a uzly v prvcích produktů, které nenarušují jeho stabilitu. Nehoblovaná místa, hluchá místa nebo místa, kde suky přesahují okraj střešních nebo podlahových prken zahradního domku, pokud tato prkna mohou být instalována tak, aby tyto vady zůstaly skryty i po finální úpravě (např. otočením desek). Malé trhliny nebo praskliny vytvořené v prvcích (v důsledku vysychání), které nenarušují stabilitu domku. Smůla na povrchu dílu domku.
  • Záruka se nevztahuje na rozbitá okna.
  • Vada, kterou kupující mohl s obvyklou pozorností poznat: Pokud kupující při uzavírání smlouvy mohl s obvyklou péčí a pozorností vadu zjistit (např. vada byla viditelná nebo na ni bylo upozorněno), nemůže později požadovat její nápravu. Toto se vztahuje na případy, kdy by kupující měl očekávat určité nedokonalosti vzhledem k povaze obchodu a měl možnost vady zjistit předem.

3.Záruční podmínky

3.1. Převzetí zboží u podnikatelů je okamžik jeho předání dopravci. Převzetí zboží spotřebitelem, je okamžikem převzetí zboží od přepravce.

3.2. Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat a případné zjevné vady (např. poškození při přepravě) ihned oznámit dopravci a prodávajícímu.

3.3. Poškozenou zásilku nebo zásilku neúplnou kupující neprodleně oznámí prodávajícímu. S dopravcem sepíše škodní protokol a ten bez zbytečného odkladu zašle e-mailem na adresu  info@sotra.cz. nebo poštou prodávajícímu. Nejpozději však do 24 hodin. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Pozdější reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky neomezuje právo kupujícího na reklamaci, ale poskytuje prodávajícímu možnost prokázat, že vada není v rozporu s kupní smlouvou.

3.4. Dokladem o záruce je nákupní doklad/ faktura. Vystavuje se ke každému zakoupenému zboží. Obsahem faktury jsou všechny zákonem potřebné údaje pro uplatnění reklamace.

3.5. Kupující je povinen prokázat nákup zboží, dokladem, tedy fakturou. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě.

3.6. Zboží, určené k reklamaci by mělo být vhodně zabaleno, aby se přepravou nepoškodilo. Mělo by být čisté a musí být kompletní. Na balíku by mělo být viditelně „REKLAMACE“. Obsahem zásilky musí být kopie nákupního dokladu a kopie Reklamačního formuláře.

3.7. Reklamovat zboží může kupující i osobně, na adrese Bisous s.r.o., Březí 128, 251 01 Březí u Říčan.

3.8. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku a uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

3.9. Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na vadu specifikovanou kupujícím v reklamačním formuláři.

3.10. V případě zamítnutí reklamace z důvodu nesprávné instalace, poškození způsobeného kupujícím nebo jinou osobou, může být zákazníkovi v případě jeho souhlasu účtována placená oprava.

3.11. Je-li kupujícím spotřebitel a zboží při jeho převzetí není v souladu s kupní smlouvou (dále jen „nesoulad s kupní smlouvou“), má kupující právo požadovat, aby prodávající bez zbytečného odkladu a bezplatně uvedl zboží do stavu odpovídajícího kupní smlouvě. Kupující může podle svého uvážení žádat buď opravu zboží, nebo jeho výměnu. Pokud náprava není možná, má kupující nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Tato práva neplatí v případě, že kupující o nesouladu se smlouvou věděl již při převzetí zboží nebo pokud nesoulad sám způsobil. Pokud se nesoulad s kupní smlouvou objeví během jednoho roku od převzetí zboží, předpokládá se, že existoval již v okamžiku převzetí, pokud se neprokáže opak nebo pokud to nevyplývá z povahy zboží.

4. Reklamační práva spotřebitele dle zákonné záruky

4.1. Odstranitelná vada:Pokud má zboží vadu, kterou lze odstranit, má spotřebitel právo na její bezplatné a včasné odstranění, případně na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud oprava nebo výměna není možná, spotřebitel může požadovat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy.

4.2. Neodstranitelná vada bránící užívání:V případě neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání zboží, má spotřebitel právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy. Tato práva také náleží spotřebiteli, pokud se stejná vada objeví po opakované opravě nebo pokud má zboží více vad současně. Za opakované vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada, která byla již dvakrát opravována, objeví znovu. Větší počet vad znamená, že zboží má alespoň tři vady současně, které brání jeho užívání.

4.3. Neodstranitelná vada nebránící užívání:U neodstranitelných vad, které nebrání běžnému používání zboží, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může odstoupit od smlouvy, pokud nepožaduje výměnu zboží. 

4.4. Sleva za vadu:Pokud byla poskytnuta sleva za určitou vadu, spotřebitel nemůže znovu uplatnit reklamaci na tuto konkrétní vadu.

4.5. Potvrzení o reklamaci:Prodávající je povinen do tří pracovních dnů od přijetí reklamace spotřebitele informovat o jejím přijetí a případně o nutnosti odborného posouzení. Reklamace, včetně opravy vady, musí být vyřízena do 30 dnů, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud není tato lhůta dodržena, má kupující stejná práva jako při podstatném porušení smlouvy.

4.6. Vyřízení reklamace:Prodávající vystaví spotřebiteli písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení, případně o zamítnutí reklamace.

4.7. Odmítnutí opravy:Pokud prodávající odmítne opravit vadu, má spotřebitel právo na slevu z ceny nebo může odstoupit od smlouvy.

4.8. Informace o stavu reklamace:Prodávající informuje spotřebitele o vyřízení reklamace prostřednictvím e-mailu nebo SMS.

4.9. Prodloužení záruční doby:Záruční doba se prodlužuje o dobu, kdy bylo zboží v reklamačním procesu. Při výměně zboží nebo jeho části se záruka vztahuje na nové zboží nebo novou část.

4.10. Náklady spojené s reklamací:V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na náhradu nákladů spojených s reklamací, jako je poštovné. Při odstoupení od smlouvy z důvodu vady má spotřebitel právo na úhradu nákladů spojených s odstoupením. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné.

5. Spotřební materiál

5.1. Pokud je součástí balení nebo předmětem koupě spotřební materiál (např. medy, aroma esence, světla do sauny, kameny do saun), je jeho životnost stanovena na 6 měsíců, pokud není uvedeno jinak. Na tento spotřební materiál poskytujeme záruku 6 měsíců. Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno, avšak kupující musí vzít v úvahu, že záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené běžným užíváním a nelze ji zaměňovat se životností výrobku.

6. Mimosoudní řešení sporů

6.1. V případě, že kupující nesouhlasí s vyřízením reklamace, má právo obrátit se na Českou obchodní inspekci nebo jiný subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

7. Ochrana osobních údajů

7.1. Prodávající je povinen zachovávat důvěrnost všech osobních údajů, které jsou poskytnuty v souvislosti s reklamací, a tyto údaje zpracovává v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů.

8. Závěrečné ustanovení

8.1. Tento Reklamační řád nabývá platnosti ode dne 1.10.2024